DEMO Logistics_manager_(35)_1_2024_ | Page 11

NEWSY
DHL Express wykorzystuje AI w celu przyspieszenia transportu międzynarodowego i uproszczenia transakcji celnych
DHL Express ulepszył swoją platformę internetową „ My Global Trade Services ” ( MyGTS ), upraszczając wysyłkę międzynarodową dla klientów i przyspieszając przetwarzanie przesyłek transgranicznych . Jej użytkownicy mogą znaleźć informacje o formalnościach celnych , wymogach regulacyjnych , a także oszacować koszty .
Narzędzie ułatwia również wyszukanie kodów Systemu Zharmonizowanego ( HS ) za pomocą słów kluczowych lub katalogu kodów . Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego klienci mają pewność , że kody są prawidłowe , a to sprawia , że odprawa celna jest szybsza i dokładniejsza . Oprócz tego pozwala przewidywać potencjalne dodatkowe opłaty zarówno w kraju eksportu , jak i w kraju docelowym , do którego wysyłany będzie towar .
Za pośrednictwem MyGTS można wygodnie obliczyć szacunkowe koszty całkowite transakcji ( landed cost ) jeszcze przed wysyłką , w tym cła i podatki . Obecnie 70 % kupujących online na całym świecie decyduje się przedpłacić lokalne cła importowe i podatki z góry przy dokonywaniu zakupu . Sprzedawcy , którzy zapewniają przejrzystość w zakresie całkowitych kosztów , wzmacniają zaufanie klientów końcowych do swojego sklepu internetowego . Co więcej , jasność co do szacowanych ceł i podatków na stronie e-commerce umożliwia handlowcom dostosowanie strategii cenowej i oferowanie klientom konkurencyjnych cenowo produktów .
Źródło : DHL Express
Polski zespół ID Logistics zwycięzcą międzynarodowego konkursu „ The factory 2023 ”
ID Logistics , europejski lider logistyki kontraktowej , rozwija programy , które wspierają zaangażowanie i kreatywność zespołów . Należy do nich międzynarodowy konkurs „ The Factory 2023 ” na najbardziej innowacyjny projekt z obszaru zarządzania operacjami magazynowymi . Jego zwycięzcą został polski zespół ID Logistics , nagrodzony za „ Live Warehouse ”. Zdaniem kilkuset menedżerów to właśnie ten projekt okazał się najlepszy wśród rozwiązań zgłoszonych do konkursu przez ponad 20 zespołów ID Logistics z całego świata .
Rozwiązanie „ Live Warehouse " opiera się na aplikacji do monitorowania sytuacji w magazynie zintegrowanej z systemem WMS . Aplikacja na bieżąco wyświetla wskaźniki wydajności dotyczące procesu kompletacji zamówień , wskazuje lokalizację oraz efektywność pracowników kompletujących zamówienia . Specjalny moduł na skanerze pracownika umożliwia mu zgłaszanie problemów pojawiających się w procesie ( lokalizacja , kod błędu , wiadomość głosowa lub tekstowa , zdjęcie ) w miejscu i czasie , w którym wystąpiły , pozwalając na kontynuację efektywnej pracy . Zgłoszony problem trafia do lidera w czasie rzeczywistym , który natychmiast podejmuje odpowiednie działania i zarządza bazą zgłoszeń .
Aplikacja ma prosty i przyjazny w użyciu interfejs , co ułatwia komunikację z pracownikami różnych narodowości . Umożliwia wizualizację efektywności pracy w czasie rzeczywistym oraz ilości przygotowanego towaru . Rozwiązanie ułatwia więc zarządzanie zespołem . Kolejne korzyści wiążą się z optymalizacją motogodzin pracy wózków widłowych , poprawą ergonomii i bezpieczeństwa pracy , a także wzrostem produktywności .
Źródło : ID Logistics
9