W WYDANIU | Logistics Manager
30
44
68
GenAI w logistyce – raczej przyszłość niż rzeczywistość
Tylko 16 % prób wdrożenia generatywnej sztucznej inteligencji w łańcuchach zaopatrzenia kończy się zgodnie z pierwotnym scenariuszem . Reszta programów jest albo redefiniowana , albo opóźniona . Także poziom udanych implementacji w przedsiębiorstwach pozostaje niewielki i wynosi zaledwie 7 %. Z dostępnych danych i opinii wyłania się raczej obraz firm , które podejmują się adaptacji , będąc nieprzygotowanymi technicznie i merytorycznie . Wiara w potencjał inteligentnych algorytmów jest jednak bardzo silna , a większość organizacji chciałaby takich rozwiązań we własnych operacjach logistycznych .
Zastosowanie technologii Pick by Light i Voice Picking
Kompletacja zleceń w magazynie to proces pobierania produktów z określonych miejsc w obiekcie w ilościach zgodnych z zamówieniem . Stanowi ona jeden z najważniejszych procesów magazynowych generujący ( zależnie od branży i specyfiki produktów ) nawet do 70 % całkowitej pracochłonności magazynu . Ma też bezpośredni wpływ na jakość obsługi klienta – błędy w kompletacji są natychmiast widoczne na półce sklepu lub w paczce otrzymanej przez konsumenta . Dlatego też zależy nam po pierwsze na jak najwyższej efektywności tego procesu , po drugie na minimalizacji błędów w jego obrębie .
Trzej Doktorowie : A ( ł !) tomatyka , czyli ile tak naprawdę wiemy o nowoczesnych technologiach ?
Kontynuujemy ideę cyklu artykułów , pt . „ Trzej Doktorowie ”, w której pokazujemy inne spojrzenie na świat współczesnej logistyki , a zwłaszcza magazynowania . Dzisiaj spojrzymy w oczy nowoczesnym rozwiązaniom , które zapanowały nad umysłami planistów , inwestorów i w ogóle całego świata logistyków , po raz kolejny potwierdzając maksymę , że rozwój technologii jest tak szybki , że ludzie i systemy za nią nie nadążają . Czym to grozi ?
96
Czy platformy marketplace zdominują europejską logistykę e-commerce ?
Platformy marketplace są już najpopularniejszym modelem zakupowym w Europie , a ich rola ciągle rośnie . Dotyczy to zwłaszcza podmiotów pochodzących z Azji , które przebojem zdobywają kolejne rynki . Na dalszej ekspansji w Europie z pewnością zyska logistyka , a zwłaszcza operatorzy będący w stanie obsłużyć dużych regionalnych graczy , ponieważ to oni generują największy ruch wśród internautów robiących zakupy online . Może być jednak tak , że ogromne wolumeny przesyłek zachwieją równowagą w niektórych obszarach rynku , tak jak ma to miejsce w przypadku przewozów lotniczych .
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych reklam . Redakcja zastrzega sobie prawo do redagowania nadesłanych materiałów .
Wydawca
Media4Business Sp . z o . o . ul . Heleny Szafran 6 , 60-693 Poznań
Redakcja
ul . Heleny Szafran 6 , 60-693 Poznań tel .: + 48 61 30 70 226 info @ logistics-manager . pl www . logistics-manager . pl
Prenumerata
tel .: + 48 61 30 70 226 prenumerata @ logistics-manager . pl
|
Zespół Logistics Managera
Dominik Jańczak redaktor naczelny kom .: + 48 531 835 098 dominik . janczak @ logistics-manager . pl
Marek Loos z-ca redaktora naczelnego kom .: + 48 726 558 835 marek . loos @ logistics-manager . pl
Szymon Drobina Brand Manager kom .: + 48 533 529 211 szymon . drobina @ logistics-manager . pl
|
Aleksandra Pisarzewska Sales Manager kom .: + 48 535 412 300 aleksandra . pisarzewska @ logistics-manager . pl
Klaudia Teper Project Manager kom .: + 48 731 101 131 klaudia . teper @ mediapressfilm . pl
|
Opracowanie graficzne i skład
Studio Graficzne DART STUDIO Dariusz Tuszyński
Korekta
Anita Rubaj
Druk
Drukma Platynowa 19 , 62-052 Komorniki
|