Logistics Manager 1/2023_demo | Page 8

W WYDANIU | Logistics Manager

30 70

PROGNOZY DLA RYNKU TSL NA 2023 R .
W bieżącym roku stopnieje nie tylko globalne PKB , ale także dynamika handlu towarowego , która skurczy się do poziomu 1 – 2 %. W konsekwencji wyhamuje transport morski , lotniczy i drogowy , ale także logistyka kontraktowa , usługi spedycyjne czy inne rynki . Zwolni również kolej , zwłaszcza długodystansowe przewozy intermodalne .
OGRANICZANIE KOSZTÓW OPAKOWAŃ W ŁAŃCUCHU DOSTAW
W naszej aktualnej kryzysowej rzeczywistości jesteśmy bardzo zorientowani na wszelkiego rodzaju redukcje kosztów , ale każdą z nich należy wdrażać z głową , aby nasze cele nie były osiągane tylko i wyłącznie pozornie . To proste stwierdzenie znajduje swoje odzwierciedlenie również w kontekście ograniczania kosztów opakowań w łańcuchu dostaw i trendów , które dość wyraźnie kształtują się w tym zakresie .

90

JAK ZMNIEJSZYĆ KOSZTY PRZESTRZENI MAGAZYNOWEJ ?
Ostatnie lata stawiają przed przedsiębiorstwami szereg wyzwań , które nie istniały lub miały zdecydowanie mniejsze znaczenie jeszcze kilka dekad temu . Na czele tej listy znajduje się konieczność sprostania wymogom klimatycznym , a także związana z sytuacją geopolityczną potrzeba oszczędzania energii . Optymalizacja kosztów , nie tylko zresztą związanych z energią , konieczna jest w każdej części przedsiębiorstwa . Również w magazynie .

104

SYTUACJA NA RYNKU MORSKICH PRZEWOZÓW KONTENEROWYCH A HANDEL ZAGRANICZNY
Kto nie miał szansy pracować w branży logistycznej przed wybuchem pandemii , ten nie zna prawdziwego łańcucha dostaw . Just in time , metoda zarządzania wypracowana przez koncern Toyota , przez dziesięciolecia była synonimem logistyki zglobalizowanego świata . Opierała się na sprawnie funkcjonującym systemie transportowym , szczególnie żegludze kontenerowej , i pozwalała m . in . na minimalizację stanów magazynowych . Tak funkcjonujący rynek transportu zapadł się wraz z wybuchem pandemii , która drastycznie obniżyła terminowość oraz spowodowała wzrost opóźnień zawinięć statków .
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych reklam . Redakcja zastrzega sobie prawo do redagowania nadesłanych materiałów .
Wydawca
Media4Business Sp . z o . o . ul . Heleny Szafran 6 , 60-693 Poznań
Redakcja
ul . Heleny Szafran 6 , 60-693 Poznań tel .: + 48 61 30 70 226 redakcja @ logistics-manager . pl www . logistics-manager . pl
Prenumerata
tel .: + 48 61 30 70 226 prenumerata @ logistics-manager . pl
Zespół Logistics Managera
Dominik Jańczak redaktor naczelny kom .: + 48 531 835 098 dominik . janczak @ logistics-manager . pl
Marek Loos z-ca redaktora naczelnego kom .: + 48 726 558 835 marek . loos @ logistics-manager . pl
Szymon Drobina Brand Manager kom .: + 48 533 529 211 szymon . drobina @ logistics-manager . pl
Aleksandra Pisarzewska Sales Manager kom .: + 48 535 412 300 aleksandra . pisarzewska @ logistics-manager . pl
Kamil Matlak Project Manager kom .: + 48 536 204 070 kamil . matlak @ logistics-manager . pl
Klaudia Teper Project Manager kom .: + 48 731 101 131 klaudia . teper @ mediapressfilm . pl
Opracowanie graficzne i skład
Studio Graficzne DART STUDIO Dariusz Tuszyński
Korekta
Anita Rubaj
Druk
Drukma Platynowa 19 , 62-052 Komorniki