Logistics Manager 2/2022 DEMO | Page 8

W WYDANIU | Logistics Manager

20

40

BIZNES W CZASACH PRZEBUDZENIA HISTORII
24 lutego Rosja zbrojnie najechała Ukrainę . Był to początek pierwszej od 1945 r . regularnej wojny między dwoma europejskimi państwami . Stany Zjednoczone oraz kraje Unii Europejskiej stanęły po stronie zaatakowanej Ukrainy , wspierając naszych wschodnich sąsiadów ekonomicznie i dostarczając im uzbrojenie . Po kilku dniach niezdecydowania na Rosję nałożono bezprecedensowe sankcje gospodarcze , które – nie ma wątpliwości – będą wraz z wojną miały globalne skutki . Odbiją się m . in . na cenach energii , surowców i żywności . Niestety nikt nie był przygotowany na taką sytuację , Polska również .
OSKARŻONY JUST IN TIME – REDEFINICJA STRATEGII LOGISTYCZNYCH
Kryzys związany z pandemią koronawirusa i zakłócenia w łańcuchach dostaw w wielu branżach wywołały dyskusję na temat metodologii just in time , która ze swojej natury wymaga przede wszystkim przewidywalności . W momencie , gdy tej zabrakło , cała koncepcja posypała się jak domek z kart .

64

KLUCZOWE ASPEKTY WDRAŻANIA VISIBILITY W ŁAŃCUCHU DOSTAW
W dobie logistyki 4.0 i dostaw just in time również informacja powinna być dostarczana dokładnie wtedy , gdy jest potrzebna , czyli natychmiast . Budowanie widoczności w łańcuchu dostaw to inaczej mówiąc budowanie pełnej dostępności danych i informacji w celu podejmowania lepszych decyzji biznesowych .

88

SPOJRZENIE W PRZYSZŁOŚĆ – WYZWANIA DLA AUTOMATYKI MAGAZYNOWEJ
„ Jestem wynalazcą . Interesują mnie trendy długoterminowe , ponieważ wynalazek musi mieć sens w świecie , w którym zostanie ukończony , a nie w świecie , w którym został zainicjowany ”. Ta wypowiedź Raya Kurzweila , informatyka , wynalazcy i futurologa , wbrew pozorom dotyczy nie tylko wynalazczości . Zasada ta sprawdza się również w procesie strategicznego planowania oraz projektowania . Dlaczego ? Dlatego , że procesy te z natury rzeczy wybiegają w przyszłość .
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych reklam . Redakcja zastrzega sobie prawo do redagowania nadesłanych materiałów .
Wydawca
Media4Business Sp . z o . o . ul . Heleny Szafran 6 , 60-693 Poznań
Redakcja
ul . Heleny Szafran 6 , 60-693 Poznań tel .: + 48 61 30 70 226 redakcja @ logistics-manager . pl www . logistics-manager . pl
Prenumerata
tel .: + 48 61 30 70 226 prenumerata @ logistics-manager . pl
Zespół Logistics Managera
Dominik Jańczak redaktor naczelny kom .: + 48 531 835 098 dominik . janczak @ logistics-manager . pl
Marek Loos z-ca redaktora naczelnego kom .: + 48 726 558 835 marek . loos @ logistics-manager . pl
Szymon Drobina Brand Manager kom .: + 48 533 529 211 szymon . drobina @ logistics-manager . pl
Aleksandra Pisarzewska Sales Manager kom .: + 48 535 412 300 aleksandra . pisarzewska @ logistics-manager . pl
Kamil Matlak Project Manager kom .: + 48 536 204 070 kamil . matlak @ logistics-manager . pl
Jan Napieralski Project Manager kom .: + 48 533 529 211 jan . napieralski @ logistics-manager . pl
Opracowanie graficzne i skład
Studio Graficzne DART STUDIO Dariusz Tuszyński
Korekta
Anita Rubaj
Druk
Expansja Advertising Sp . z o . o . ul . Kordeckiego 47 , 60-144 Poznań