W WYDANIU | Logistics Manager
42 58
BIZNES W CIENIU WOJNY
Thomas Friedman , dziennikarz „ New York Timesa ”, w 1996 r . ukuł twierdzenie , że „ dwa kraje mające sieć barów McDonald ’ s nigdy nie będą toczyć wojny między sobą ”. Dziś wiemy , że firmy nie są w stanie odseparować działalności biznesowej od geopolityki . Według badań McKinsey & Company po raz pierwszy od wybuchu pandemii to nie COVID-19 jest traktowany jako najwyższe ryzyko dla globalnej ekonomii . W marcu 2020 r . na brak stabilności geopolityki wskazywało 38 proc . respondentów , w marcu 2022 r . – aż 76 proc . badanych .
STRATEGIE IDENTYFIKOWANIA INFORMACJI KLUCZOWYCH DLA TWOJEGO ŁAŃCUCHA DOSTAW
Obecnie mamy dostęp do ogromnej liczby danych i informacji , a ich ilość stale rośnie . Menedżerowie i firmy w coraz większym stopniu kierują się nimi , wykorzystując zaawansowaną analitykę czy sztuczną inteligencję . Warto pamiętać , że sam dostęp do danych nie zapewnia organizacjom zysków , dlatego aby osiągnąć korzyści , istotna jest identyfikacja kluczowych dla firmy informacji , ich gromadzenie i odpowiednie przetwarzanie .
90
TECHNOLOGIA BLOCKCHAIN – NIEWYKORZYSTANY POTENCJAŁ ?
Wkrótce będziemy mogli sprawdzić informacje o chowie świń , transporcie zwierząt do rzeźni , później mięsa do sklepów , aż po warunki jego przechowywania na półkach . A wszystko to również w naszych smartfonach . Science fiction ? Nie , za parę lat tak może być w naszym kraju . Technologia blockchain jest szansą na większą przejrzystość procesów logistycznych .
118
JAK WYBRAĆ ODPOWIEDNIĄ TECHNIKĘ SKŁADOWANIA ?
W idealnym świecie magazyny nie byłyby potrzebne – towar harmonijnie przepływałby przez kolejne ogniwa łańcucha dostaw i zawsze znajdowałby się we właściwym miejscu i czasie . Oczywiście taka wizja logistyki jest dziś dość abstrakcyjna i być może nigdy nie ziści się w praktyce . Nawet koncepcje typu Just in Time , oparte na zbliżonej idei , przewidują dla magazynów pewną rolę do odegrania – na wielu etapach łańcucha dostaw powstają przecież bufory ( produkcyjne , wysyłkowe ), które muszą być gdzieś czasowo składowane . Niezależnie od tego , w jakim kierunku zwrócą się globalne tendencje w logistyce , pytanie o optymalny sposób składowania towarów zawsze pozostanie zatem zasadne .
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych reklam . Redakcja zastrzega sobie prawo do redagowania nadesłanych materiałów .
Wydawca
Media4Business Sp . z o . o . ul . Heleny Szafran 6 , 60-693 Poznań
Redakcja
ul . Heleny Szafran 6 , 60-693 Poznań tel .: + 48 61 30 70 226 redakcja @ logistics-manager . pl www . logistics-manager . pl
Prenumerata
tel .: + 48 61 30 70 226 prenumerata @ logistics-manager . pl
|
Zespół Logistics Managera
Dominik Jańczak redaktor naczelny kom .: + 48 531 835 098 dominik . janczak @ logistics-manager . pl
Marek Loos z-ca redaktora naczelnego kom .: + 48 726 558 835 marek . loos @ logistics-manager . pl
Szymon Drobina Brand Manager kom .: + 48 533 529 211 szymon . drobina @ logistics-manager . pl
|
Aleksandra Pisarzewska Sales Manager kom .: + 48 535 412 300 aleksandra . pisarzewska @ logistics-manager . pl
Kamil Matlak Project Manager kom .: + 48 536 204 070 kamil . matlak @ logistics-manager . pl
Jan Napieralski Project Manager kom .: + 48 533 529 211 jan . napieralski @ logistics-manager . pl
|
Opracowanie graficzne i skład
Studio Graficzne DART STUDIO Dariusz Tuszyński
Korekta
Anita Rubaj
Druk
Expansja Advertising Sp . z o . o . ul . Kordeckiego 47 , 60-144 Poznań
|