Logistics Manager 6/2022_demo | Page 4

OD REDAKCJI | Logistics Manager
dominik J A Ń C Z A K
Wielu ekspertów sporo mówi o tym , jaki powinien być e-commerce , aby zadowolić stale rosnące wymagania klientów . Wspomniane oczekiwania przestały odnosić się już tylko do przyjaznego interfejsu platformy zakupowej czy solidnego pakowania nabytych towarów , ale coraz częściej dotyczą także form płatności , szybkości obsługi logistycznej , a nawet … neutralności klimatycznej zakupów online .
Podczas pandemii COVID-19 e-commerce zanotował prawdziwy boom , notując niespotykane wcześniej tempo wzrostu . Wydawałoby się , że nad tego typu działalnością po prostu nie mogą zebrać się ciemne chmury . Na pewno ?
Ekonomiści dyskutują już nie nad tym , czy , ale kiedy perturbacje gospodarcze i inflacja spowodują widoczny spadek konsumpcji , który odczuje również branża e-commerce . Mniejsze obroty mogą obnażyć wiele słabości handlu internetowego , m . in . ogromne koszty obsługi logistycznej zwrotów , które konsumenci chcieliby mieć „ za darmo ”.
Obawiam się zatem , że e-commerce już niedługo stanie przed wyborem , co poświęcić , aby złapać oddech . Być może będzie to wybór równie trudny , co wykonanie któregoś z odważniejszych szachowych gambitów , gdzie oddajemy figurę , aby zyskać przestrzeń na przeprowadzenie kolejnych ruchów . Biznes podobnie jak szachy jest piękną , ale też bezlitosną grą . Zwyciężają ci , którzy wykonali najodważniejsze i najbardziej przemyślane ruchy .
Zanim zaproszę Państwa do lektury aktualnego wydania , którego tematem numeru jest właśnie logistyka dla e-commerce , skorzystam z okazji , aby złożyć przedświąteczne życzenia w imieniu redakcji magazynu „ Logistics Managera ”. A zatem : uśmiechu , pogody ducha , zdrowia i … spokojniejszych czasów . Dziękuję , że jesteście z nami !
Udanej lektury !

Dominik Jańczak redaktor naczelny